Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Προβληματικές πιστοποιήσεις ISO και η λύση

  • Posted on:  Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016 13:36
  • Written by  Γιάννης
Προβληματικές πιστοποιήσεις ISO και η λύση - 5.0 out of 5 based on 126 votes

Όλοι όσοι είμαστε στην αγορά το ξέρουμε καλά το θέμα: Επιχειρήσεις που δεν άξιζαν πήραν τελικά την πιστοποίηση ISO. Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι παρενέργειες προκαλεί;
Αν αναλύσουμε το θέμα θα δούμε ότι ευθύνονται όλοι οι βασικοί πρωταγωνιστές:

  • Οι φορείς πιστοποίησης που κάνουν τα στραβά μάτια αφού αυτός που εξετάζουν είναι πελάτης τους, είναι αυτός που τους πληρώνει. Προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο στην επιθεώρηση και δεν κάνουν σωστά follow up.
  • Οι σύμβουλοι που ανταγωνιζόμενοι μεταξύ τους ρίχνουν τις τιμές τόσο πολύ που καταλήγουν να δίνουν αντίγραφα του ίδιου συστήματος σε όλους, μη υπολογίζοντας τις πραγματικές ανάγκες κάθε εταιρείας, με αποτέλεσμα τίποτε να μην τηρείται τελικά.
  • Οι ίδιες οι εταιρείες που ζητούν πιστοποίηση και που επιλέγουν το φθηνότερο σύμβουλο - αμφιβόλου ικανότητας - και το φθηνότερο φορέα πιστοποίησης, θεωρώντας τη διαδικασία επιθεώρησης/πιστοποίησης αναγκαίο κακό, κάτι που γίνεται τελευταία στιγμή με αδικαιολόγητη προχειρότητα.

Ποιες όμως μπορεί να είναι οι παρενέργειες των παραπάνω;

Δυστυχώς έτσι ακυρώνεται όλη η προσπάθεια και αντί για συνεχή βελτίωση έχουμε συνεχή αναπαραγωγή αναποτελεσματικών πρακτικών, επανάληψη μιας θεατρικής παράστασης χωρίς νόημα.
Όταν έχεις στόχο από την όλη διαδικασία να πάρεις το πιστοποιητικό το οποίο αποτελεί για σένα απλώς το εισιτήριο συμμετοχής σε διαγωνισμούς ή μιας εξαγωγικής προσπάθειας, χάνεις την ουσία που είναι το να διαπιστώσεις τεκμηριωμένα τα δυνατά και αδύνατα σημεία σου, να εγκαταστήσεις ένα μηχανισμό αποτελεσματικής λειτουργίας, συνεχούς βελτίωσης, αποφυγής κινδύνων και εκμετάλλευσης ευκαιριών. Να μεγιστοποιήσεις τις πιθανότητες επιβίωσης στον αυξημένο ανταγωνισμό και να αναπτυχθείς περαιτέρω.

Τι πρέπει να γίνει;

Η δική μας εκτίμηση είναι ότι για να αλλάξει η κατάσταση προς το καλύτερο θα πρέπει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (φορείς και σύμβουλοι πιστοποίησης, εταιρείες που εφαρμόζουν τα πρότυπα) να πάρουν κατ'αρχάς τη δουλειά τους στα σοβαρά και να προσπαθήσουν να γίνουν πιο αποτελεσματικοί σε αυτό που κάνουν. Με λίγα λόγια, να μπορέσουν ακόμη και με μειωμένες τιμές λόγω ανταγωνισμού να προσφέρουν υψηλή προστιθέμενη αξία στους πελάτες τους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με σωστή εκπαίδευση, βελτιωμένες μεθόδους που θα προκύψουν μετά από μελέτη της κατάστασης και χρήση εξειδικευμένων εργαλείων κι αυτοματοποίησης.

Εμείς για να το πετύχουμε αυτό, σχεδιάσαμε ειδικά εργαλεία που ολοκληρώνονται με τις άλλες λειτουργίες του πληροφοριακού μας συστήματος.
Φτιάξαμε τη σουίτα ISOms/HRM που "κουμπώνει" στο Online CRM έτσι ώστε η ποιότητα και γενικά οι προδιαγραφές στις οποίες συμμορφωνόμαστε να υπάρχουν στην καθημερινότητά μας και να μην είναι ένα ξένο κομμάτι που εμφανίζεται κάθε χρόνο μόνο την περίοδο της επιθεώρησης.

Καταφέραμε να αυξήσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό την αποδοτικότητά μας εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες μιας εννιαίας βάσης δεδομένων και παράλληλα να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που προκύπτουν από τις αναθεωρήσεις της νέας έκδοσης των ISO 9001 και ISO 14001 (2015).

Με αυτές τις ισχυρές βάσεις, είμαστε πλέον στη θέση να προχωρήσουμε πιο γρήγορα στις επόμενες κινήσεις μας και να πετύχουμε τους στόχους ανάπτυξης.

Εσείς θα μείνετε πίσω στα παλιά, τη στιγμή που είναι σίγουρο ότι οι καλύτεροι θα ακολουθήσουν τις πιο αποτελεσματικές και σύγχρονες μεθόδους;

Διαβάστηκε 1400 φορές Τελευταία τροποποίηση την Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016 15:10